Elektromos autók hajtásinverterének és energiaellátó rendszerének hatékonyabb működésén dolgozott együtt a BME és a Siemens Zrt. A közös kutatási projekt két és fél év után jelentős eredményekkel zárul - egész oldalas cikkben számol be a közös munkáról a Műhely 2015. május 18-i száma.
A projekt neve: Elektromos autó hajtás inverter és energia ellátó rendszer optimalizálási technológia létrehozása. A projekt azonosító száma: KMR_12-1-2012-0188.
A kutatás 2013. 01. 01-jén kezdődött, és utolsó fázisába lépve 2015. 06. 30-án zárul.
Az együttműködés főbb résztvevői a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Villamosmérnöki és Informatikai Kara, valamint a Siemens Zrt.
A projekt a magyar állam támogatásával, a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Alap 198.842.000 forintos támogatásának köszönhetően, összesen közel 300 millió forintból valósult meg. A kutatási munkákban vállalati és egyetemi oldalról összesen 26 szakember vett részt.
A projekttel összefüggésben három tudományos-technikai labort alakítottak ki; köztük kettőt a Műegyetemen: a nagyáramú mérőhely a Q épület alagsorában található a BME VIK Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék laborjában, továbbá a V1 épületben, ahol a BME VIK Villamos Energetika Tanszéke egy kisfeszültségű elosztóhálózati mintarendszert installált. A harmadik teljesítmény-elektronikai laboratóriumot a Siemens Zrt. budapesti székhelyén avatták fel.
További részletek a Műhelyben.