A rendezvényen elhangzott, hogy a Műegyetemet ma a nemzetközi rangsorokban az elsőszámú magyar műszaki képzőhelyként jegyzik, globálisan a világ egyetemeinek első 2-5%-ában foglal helyet, ugyanakkor a tudományterületi és szakterületi rangsorokban több képzése is a legjobb 1%-ban van. Ennek köszönhetően a több mint 20.000-es hallgatói létszámú Műegyetemen minden 8. diák külföldi állampolgár, a világ közel 100 országából. A 2022 szeptemberében induló képzésekre a BME-re összesen közel 11.000-en jelentkeztek, ez az országos jelentkezői létszám mintegy 10%-a, és az intézmény alapképzéseire felvételt nyert jelentkezők létszáma és átlagpontszáma is magas maradt, sőt a tavalyihoz képest mindkettő nőtt. Szeptemberben az Építményinformatika mérnöki, valamint az Űrmérnök mesterszakokon is kezdődik a képzés, amelyeket Magyarországon elsőként a Műegyetem hirdetett meg.
„Pontosan egy éve jelentettük be Kancellár úrral a Műegyetemi Látogatóközpont alapkőletételét, amelynek vendégkönyvét az alapító család képviseletében Habsburg György nagykövet úr nyitotta meg első bejegyzésével. Mára ez a tudományos és történelmi tárlattér megvalósult, itt várja Önöket mögöttem. Kérem, hogy az első hetekben látogassák meg ezt a kiállítást és ismerjék meg történelmünket és a Műegyetem érdekességeit.”- hívta fel a Látogató központra az új hallgatók figyelmét a Műegyetem rektora. Azt tanácsolta az elsőéveseknek, hogy legyenek kíváncsiak, nyitottak és bátrak. Kérdéseikkel ötleteikkel keressék meg tanáraikat, hiszen ezek kölcsönös együttműködéssé érhetnek majd. A Műegyetem egy gyakorlatias intézmény, ugyanakkor tudományegyetem is, ahol a legtöbb hazai akadémikus található, ezért Czigány Tibor rektor megkülönböztetett tisztelettel köszöntötte a Magyar Tudományos Akadémia elnökét Freund Tamást.
Freund Tamás beszédében kiemelte: „Azoknak, akik erre a gyönyörű pályára készülnek bizonyára erős vonzást jelent az, hogy a mérnöki tudományok milyen meghatározó szerepet játszanak a modern világ és benne hazánk életében, boldogulásában. Fontos, hogy a mérnöknövendékek személyes érvényesülésük mellett a társadalom és a nemzet iránt is felelősséget érezzenek.”