Budapest University of Technology and Economics, Faculty of Electrical Engineering and Informatics

    Belépés
    címtáras azonosítással

    vissza a tantárgylistához   nyomtatható verzió    

    Infokommunikációs termékek

    A tantárgy angol neve: Infocommunications Products

    Adatlap utolsó módosítása: 2006. július 1.

    Tantárgy lejárati dátuma: 2015. január 31.

    Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
    Villamosmérnöki és Informatikai Kar

    Villamosmérnöki Szak

    Infokommunikáció menedzsment és szabályozás mellékszakirány
    kötelező tárgy

    Tantárgykód Szemeszter Követelmények Kredit Tantárgyfélév
    VITT4061 7 4/0/0/v 5 1/1
    4. A tantárgy előadója

    Név:

    Beosztás:

    Tanszék, Int.:

    Kunsági László

    Tud. munkatárs

    TMIT

    Dr. Boda Miklós

    Tiszteleti egy. tanár

    TMIT

    Dr. Takács György

    Címzetes docens

    TMIT

    Dr. Kósa Zsuzsanna

    Egyetemi adjunktus

    TMIT

    5. A tantárgy az alábbi témakörök ismeretére épít

    Híradástechnika

    6. Előtanulmányi rend
    Ajánlott:

    Híradástechnika

    7. A tantárgy célkitűzése

    A tárgy célja a leendő villamosmérnökök megismertetése az infokommunikációs eszközök, szolgáltatások és alkalmazások, mint termékek sajátságaival, fejlesztésük és menedzselésük eszközeivel, folyamatával és módszereivel, az infokommunikációs szolgáltatók körében alkalmazott piaci módszerekkel, marketing és értékesítési technikákkal.

    8. A tantárgy részletes tematikája

    Infokommunkációs termékek (eszközök, berendezések, szolgáltatások, alkalmazások, megoldások, tarifacsomagok) és fejlesztésük. Párbeszédalapú, tranzakciós, tartalom-elérő és összetett elektronikus szolgáltatások. Internet-alapú tartalom, multimédia és üzleti alkalmazások. Technológiai előrejelzések. Szolgáltatások rendszertechnikája, piaci szerepe, kívánatos minősége, követelményeik a hálózattal szemben. Infokommunikációs termékek fejlesztésének eszközei, folyamata, irányítása, módszerei. Tesztelés, minőségbiztosítás. Termék-életciklus menedzsment. Esettanulmányok: szélessávú mobil szolgáltatások.

    Termékmenedzsment, marketing és értékesítés. Szolgáltatás marketing alapelvek. Piacfelmérés, a marketing tervezés módszerei. Értékesítési csatornák, ügyfélszegmens-menedzsment, marketingkommunikáció. Piac és üzletfejlesztés. Új termék bevezetésének támogatása. Az Internet, az elektronikus és mobil kereskedelem adta lehetőségek és az infokommunikációs szinergiák kiaknázása. Ügyfél elégedettség mérése.

    9. A tantárgy oktatásának módja (előadás, gyakorlat, laboratórium)

    (előadás, gyakorlat, laboratórium): Előadás

    10. Követelmények

    a) A szorgalmi időszakban:

    - az előadási órán írt 1 db zárthelyi, amely a szorgalmi időszakban egyszer pótolható;

    - az aláírás megszerzésének feltétele: a zárthelyin vagy pótlásán az elérhető pontszám legalább 50%-ának elérése;

    - a tárgy korábbi felvétele során megszerzett aláírás vizsgán való részvételre jogosít.

    b) A vizsgaidőszakban:

    - írásbeli vizsga szóbeli módosítási lehetőséggel;

    - az aláírás megszerzése vizsgaidőszakban a TVSz 13.§ (6) szerint, különeljárási díj befizetésével, a zárthelyi pótlásával megegyező módon kísérelhető meg.

    1. Elővizsga:

    - az elővizsgán való részvétel feltétele: az elővizsga időpontjáig megszerzett aláírás.

    11. Pótlási lehetőségek

    Pótzárthelyi, illetve egyéb pótlási lehetőség a TVSz 14.§ (6) szerint.

    12. Konzultációs lehetőségek

    megegyezés szerint

    13. Jegyzet, tankönyv, felhasználható irodalom

    Kiosztott előadásanyagok

    EITO: European Information Technology Observatory 2003

    International Telecommunication Union: Birth of Broadband, 2003, Genf

    Kotler, Philip: Marketing menedzsment. Műszaki Könyvkiadó, 1991.

    14. A tantárgy elvégzéséhez átlagosan szükséges tanulmányi munka

    Kontakt óra

    60

    Félévközi készülés órákra

    30

    Felkészülés zárthelyire

    20

    Házi feladat elkészítése

    0

    Kijelölt írásos tananyag elsajátítása

    0

    Vizsgafelkészülés

    40

    Összesen

    150

    15. A tantárgy tematikáját kidolgozta

    Név:

    Beosztás:

    Tanszék, Int.:

    Dr Sallai Gyula

    Egyetemi tanár

    TMIT

    Kunsági László

    Tud.munkatárs

    TMIT

    Dr. Kósa Zsuzsanna

    Egyetemi adjunktus

    TMIT