Budapest University of Technology and Economics, Faculty of Electrical Engineering and Informatics

    Belépés
    címtáras azonosítással

    vissza a tantárgylistához   nyomtatható verzió    

    Témalaboratórium

    A tantárgy angol neve: Training Project Laboratory

    Adatlap utolsó módosítása: 2020. január 18.

    Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
    Villamosmérnöki és Informatikai Kar
    Üzemmérnök-informatikus szak, BProf képzés         
    Tantárgykód Szemeszter Követelmények Kredit Tantárgyfélév
    VIHIBB04 4 0/0/4/f 6  
    3. A tantárgyfelelős személy és tanszék Dr. Holczer Tamás,
    4. A tantárgy előadója A témalabor megtartásáért a hallgató anyatanszéke felelős (ez a specializációválasztáskor a hallgatóhoz rendelt tanszék).
    5. A tantárgy az alábbi témakörök ismeretére épít A tantárgy az üzemmérnök-informatikus képzésének mintatantervének első három félévében szereplő tárgyakban oktatott témakörök ismeretére épít.
    6. Előtanulmányi rend
    Kötelező:
    Training.Code=("5N-A9") ÉS


    Szakirany("BPINhalbizt", _)

    A fenti forma a Neptun sajátja, ezen technikai okokból nem változtattunk.

    A kötelező előtanulmányi rend az adott szak honlapján és képzési programjában található.

    7. A tantárgy célkitűzése A témalaboratórium egyrészt bemutatja a specializáció gazdatanszékéhez és esetleges közreműködő tanszékeihez tartozó műhelyeket, amelyek a specializáció tantárgyait oktatják, később pedig a kooperatív képzés keretében zajló Önálló laboratórium, Projektgyakorlat, illetve a Szakdolgozat-készítés tantárgyakban témavezetőket biztosítanak. A hallgatók a témalaboratórium foglalkozásai során megismerkednek a műhely munkájával, és elsajátítják a műhely témáinak műveléséhez szükséges speciális szakmai ismereteket.
    A tantárgy másik célja a kooperatív képzés előkészítése, a képzésben közreműködő vállalatok profiljának, az általuk művelt, és a képzés számára felkínált témáinak, alkalmazott tipikus technológiáinak megismertetése.
    A Témalaboratórium tantárgy elvégzésével a hallgatók jártasságot szereznek a kooperatív képzés Önálló laboratórium, Projektgyakorlat és Szakdolgozat-készítés tárgyaiban alkalmazandó eszközök, technológiák és módszerek alkalmazásában, és megalapozottan tudnak kooperatív képzésre jelentkezni.
    8. A tantárgy részletes tematikája Az oktatási időszak első hetében (a regisztrációs hetet követően) a hallgatók jelentkeznek a tanszék által meghirdetett szakmai műhelyek valamelyikébe. A hallgató féléves munkáját a tanszék által kijelölt konzulens irányítja.
    A félév során a konzulens megoldandó részfeladatokat jelöl ki, amelyek elvégzéséről a hallgató írásos dokumentumokat készít és ad be.
    A feladatok részint a tanszéki műhelyek, részint a területhez kapcsolódó kooperatív gyakorlóhelyek alkalmazott eszközeinek, módszereinek, technológiáinak megismertetését célozzák.
    A Témalaboratórium csak tanszéki keretek között végezhető.
    A feladatok kidolgozása során a hallgatók általában csoportokban dolgoznak, úgy, hogy a tevékenység és a munka eredménye egyértelműen elkülöníthető legyen. Lehetséges teljes mértékben önálló feladat kidolgozása. A feladatkiírásokban egyértelműen meg kell nevezni az önállóan, illetve a közös témán dolgozó többi hallgató által kidolgozandó részfeladatokat.
    9. A tantárgy oktatásának módja (előadás, gyakorlat, laboratórium) A tárgyhoz 4 órás laboratóriumi foglalkozások tartoznak, amelyeken a technológiák megismerése, a feladatok kiadása, a megoldáshoz szükséges információk átadása, konzultációk, valamint a kooperatív képzés gyakorlóhelyeinek bemutatkozása történik.
    Egy konzulens maximum 10 hallgató munkáját koordinálja.
    10. Követelmények A szorgalmi időszakban:
    A félévközi ellenőrzés rendje:
    • A munkabeosztás betartását, a munka előrehaladását és a hallgató felkészülését a konzulens folyamatosan ellenőrzi.
    • A kidolgozott feladatokat a konzulens által meghatározott határidőre kell beadni. A konzulens a feladattal kapcsolatban szóbeli kiegészítéseket is kérhet.

    A félévközi jegy megállapításának módja:
    A feladatokat a konzulens értékeli és osztályozza az alábbi szempontok figyelembevételével:
    • a munka szakmai értéke;
    • a hallgató munkához való viszonya és az elvégzett munka készenléti foka;
    • a dokumentáció és beszámoló minősége.


    Elégtelen osztályzatot szerez az a hallgató, aki a feladatokat nem oldotta meg vagy nem dokumentálta elfogadható minőségben.


    A vizsgaidőszakban:
    Nincs.

    11. Pótlási lehetőségek Egy részfeladat a pótlási időszak végéig pótolható.
    12. Konzultációs lehetőségek A konzulens a laboratóriumi foglalkozások alkalmával, továbbá azon kívül a konzultációt igénylő hallgatókkal egyeztetett időpontban és formában válaszol hallgatói kérdésekre.
    13. Jegyzet, tankönyv, felhasználható irodalom A téma kidolgozásához szükséges szakirodalmat a konzulens biztosítja, illetve irányítása alapján a hallgató gyűjti és a megfelelő módon hivatkozza.
    14. A tantárgy elvégzéséhez átlagosan szükséges tanulmányi munka
    Kontakt óra-
    Félévközi készülés órákra-
    Felkészülés zárthelyire-
    Házi feladat elkészítése-
    Kijelölt írásos tananyag elsajátítása-
    Vizsgafelkészülés-
    Összesen180 óra
    15. A tantárgy tematikáját kidolgozta
    Név:Beosztás:Tanszék, Int.:

    Dr. Sujbert László

    egyetemi docens, okt. dh.

    VIK-DH

    Dr. Kondorosi Károly

    c. egyetemi tanár

     MISZB elnök