Budapest University of Technology and Economics, Faculty of Electrical Engineering and Informatics

    Belépés
    címtáras azonosítással

    vissza a tantárgylistához   nyomtatható verzió    

    Infokommunikációs rendszerek integrálása laboratórium

    A tantárgy angol neve: Integration of Infocommunications Systems Laboratory

    Adatlap utolsó módosítása: 2006. július 1.

    Tantárgy lejárati dátuma: 2015. január 31.

    Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
    Villamosmérnöki és Informatikai Kar

    Informatikai Szak

    Tantárgykód Szemeszter Követelmények Kredit Tantárgyfélév
    VIHI5315   2/0/0/f 3 1/1
    4. A tantárgy előadója

    Név:

    Beosztás:

    Tanszék, Int.:

    5. A tantárgy az alábbi témakörök ismeretére épít

    BMEVIHI4399 Újgenerációs vezetékes és vezetéknélküli technológiák

    BMEVIHI4400 Újgenerációs hálózati architektúrák

    BMEVIHI4380 Mobil infokommunikáció

    6. Előtanulmányi rend
    Ajánlott:

    Tematikaütközés miatt a tárgyat csak azok vehetik fel, akik korábban nem hallgatták a következő tárgyakat:

    Neptun-kód Cím

    7. A tantárgy célkitűzése

    A hallgatóknak csoportokba szerveződve, a szakirányban szerzett ismeretek széles körű, integrált alkalmazására alapozottan, csoportmunkával projekt jellegű összetett mérnöki feladatot kell megoldaniuk.

    8. A tantárgy részletes tematikája

    A hallgatók a félév 3. hetéig 3-5 fős csoportok számára kiírt az újgenerációs hálózatok témaköréhez kapcsolódó komplex mérnöki feladatok közül választhatnak. A feladatok jelleg a kidolgozás során megkívánja a folyamatos szakmai együttműködést, így a projekt-jellegű munkavégzés szempontjából is hasznos tapasztalatokkal szolgál. A félév során a feladat megoldása mellett a munkafolyamat és az eredmények kidolgozásának projekt-jellegű dokumentációját kell a hallgatóknak elkészíteniük.

    A laboratóriumi tárgy keretében a hallgatók 3-5 fős csoportokban dolgoznak. Az egyes csoportok más-más feladatot választanak, amelyek témája ugyan különböző, de mindegyik “projekt-jellegű”. Ez azt jelenti, hogy a megoldás során a hallgatók a feladatot jól elkülöníthető részekre bontják, és a részfeladatokat egymás között szétosztják, és projekt-jellegű együttműködés keretében oldják meg. Ez nyilvánvalóan megköveteli, hogy az érdemi szakmai munkát gondos szervezés és tervezés előzze meg.

    A félév során a hallgatók a feladat megoldásának fázisairól négy alkalommal számolnak be konzulensüknek írásban és/vagy szóban:

    1. információgyűjtés - a feladat műszaki tartalmának értelmezése
    2. munkaterv – a kidolgozás munkafolyamata, munkamegosztás, felelősök, résztvevők, ütemezés
    3. az eredmények részéletes írásos összefoglalása
    4. a munkafolyamat és az eredmények szóbeli ismertetése

    A konzulensek a munkát beszámolónként értékelik az elvégzett munka minősége mellett figyelembe véve a határidők betartását is. A tárgy teljesítéséről és az érdemjegyről az ezen beszámolók alapján kialakult összkép alapján születik döntés.

    9. A tantárgy oktatásának módja (előadás, gyakorlat, laboratórium)

    (előadás, gyakorlat, laboratórium):

    laboratórium

    10. Követelmények

    a. A szorgalmi időszakban: a projekt-jellegű laborfeladat kiválasztása, és a teljesítése a feladatkiírásban beszámolási kötelezettségek teljesítése a megadott határidőkre

    b. A vizsgaidőszakban: nincs követelmény, ugyanakkor semmiféle pótlásra sincs már ekkor lehetőség.

    1. Elővizsga: -
    11. Pótlási lehetőségek

    A szorgalmi időszakban esedékes határidős kötelezettségek a szorgalmi időszak végéig pótolhatók.

    12. Konzultációs lehetőségek

    A feladatokat kiíró oktatók előzetes egyeztetés alapján folyamatos konzultációs lehetőségeket biztosítanak.

    13. Jegyzet, tankönyv, felhasználható irodalom

    A felhasználható irodalom az egyes feladatok kiírásakor kerül meghatározásra.

    14. A tantárgy elvégzéséhez átlagosan szükséges tanulmányi munka

    (a tantárgyhoz tartozó tanulmányi idő körülbelüli felosztása a tanórák, továbbá a házi feladatok és a zárthelyik között (a felkészülésre, ill. a kidolgozásra átlagosan fordítandó/elvárható idők félévi munkaórában, kredit x 30 óra, pl. 5 kredit esetén 150 óra)):

    Kontakt óra (konzultációk, beszámolók)

    10

    Félévközi készülés órákra

    10

    Felkészülés zárthelyire

    -

    Házi feladat elkészítése

    60

    Kijelölt írásos tananyag elsajátítása

    10

    ..

    Vizsgafelkészülés

    -

    Összesen

    90

    15. A tantárgy tematikáját kidolgozta

    Név:

    Beosztás:

    Tanszék, Int.:

    Jakab Tivadar

    tanársegéd

    Hálózati Rendszerek és Szolgáltatások Tanszék

    dr Do Van Tien

    docens

    Hálózati Rendszerek és Szolgáltatások Tanszék

    dr. Imre Sándor

    docens

    Hálózati Rendszerek és Szolgáltatások Tanszék