Argumentation, Negotiation and Persuasion

A tantárgy neve magyarul / Name of the subject in Hungarian: Érvelés, tárgyalás, meggyőzés

Last updated: 2012. november 24.

Budapest University of Technology and Economics
Faculty of Electrical Engineering and Informatics
Course ID Semester Assessment Credit Tantárgyfélév
GT41MS01   0/2/0/f 2  
6. Pre-requisites
Kötelező:
NEM ( (TárgyTeljesítve("BMEGT418706")= igaz) VAGY Felvetel("BMEGT418706")= igaz)

A fenti forma a Neptun sajátja, ezen technikai okokból nem változtattunk.

A kötelező előtanulmányi rend az adott szak honlapján és képzési programjában található.

8. Synopsis Arguments are important in business for two reasons. Decisions between alternatives are based on what reasons we have for and against them; and our point prevails according to the quality and persuasive power of our reasoning. Reasoning is central to decision-making and to having our point accepted. Students learn to analyze, evaluate and criticize persuasive arguments and they also familiarize themselves with the basic tools of negotiating on behalf of their interests. The objective of the course is to help participants to (1) make better decisions (2) work out better options for agreement (3) recognize the tools presented on the course (4)
develop more persuasive arguments for their position (5) write clearer and more persuasive reports, proposals etc.
14. Required learning hours and assignment
Kontakt óra
Félévközi készülés órákra
Felkészülés zárthelyire
Házi feladat elkészítése
Kijelölt írásos tananyag elsajátítása
Vizsgafelkészülés
Összesen