Díjnyertes hallgatói mobilalkalmazások a BME VIK-rõl

2013. július 16.

A�BME �Villamosmérnöki és Informatikai Karán belül az Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszéken működő mobil kutatócsoport 2000 óta foglalkozik mobil szoftverfejlesztéssel és annak oktatásával. A csoportnak köszönhetően a hallgatóknak lehetőségük van egyetemi tanulmányaik során elsajátítani a mobil készülékekre való szoftverfejlesztést, melynek eredményeképp modern piacképes tudásra tehetnek szert az egyetem falain belül. A csoport kiemelt feladatának tekinti, hogy az összes nagyobb mobil platformot megjelenítse oktatási portfóliójában és az előadások és labor foglalkozások keretében gyakorlati tudást és tapasztalatot közvetítsen a hallgatóknak.
A tantárgyak keretében a hallgatóknak már többször volt lehetőségük házi feladatukkal nevezni mobil szoftverfejlesztési versenyeken. Az idei félévben tovább bővültek a lehetőségek és mind a Bevezetés a mobil szoftverfejlesztésbe, mind pedig az Android alapú szoftverfejlesztés tárgyakból nevezhettek a hallgatók. Előbbi esetében a feladat egy egyszerűbb mobil alkalmazás elkészítése volt középkategóriás készülékekre, míg utóbbinál egy Android alapú összetett alkalmazást kellett elkészíteni okostelefonokra. A versenyre jelentkezett hallgatóknak a tárgyak oktatói (Forstner Bertalan, Ekler Péter, Fehér Marcell, Erdődy-Nagy Zsombor és Dér Kristóf) igyekeztek minden szakmai segítséget megadni. Az idei versenyen különösen látványos és kreatív alkalmazások születtek, melyek jól mutatják a hallgatók elszántságát és a technológiák iránti érdeklődésüket.
A verseny győztesei különféle okostelefonokat és csúcskategóriás készülékeket nyerhettek, melyeket két egyetemi ipari partner, a Nokia Magyarország és a Samsung Magyarország biztosított. Bevezetés a mobil szoftverfejlesztésbe tárgyból az 1. helyezett Doma Péter, aki egy érintőkijelzőre optimalizált, mesterséges intelligenciát támogató amőba játékot készített. A 2. helyezett Szabó György aki egy látványos grafikai elemekkel kiegészített memória játékot valósított meg, míg a 3. helyezett pedig, Wagner Ákos, aki egy mozgásérzékelővel irányítható repülős játékkal nevezett. Az Android alapú szoftverfejlesztés tárgyból az 1. helyezett Fái Csaba, aki MagicStoneField néven egy hálózati funkciókkal kiegészített többjátékos logikai társasjátékot tervezett és valósított meg. A 2. helyezett Novák Péter a DrinkNGo alkalmazással, ami egy helyfüggő közösségi megoldás navigációs funkciókkal, illetve Facebook és Foursquare integrációval. A 3. helyezett pedig Papp István, a Draw3Parts alkalmazással, amely egy kreatív, rajz-kiegészítős alkalmazás több játékos számára.
Az Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék kiemelt fontosságúnak tartja, hogy az egyetemi oktatás keretében olyan piacképes tudást adjon át a hallgatóknak mind informatikai, mind pedig villamosmérnöki területeken, melyekkel az egyetem elvégzése után a pályaválasztás nem okoz problémát a hallgatóknak. Emiatt is különösen örömteli, amikor egy kurrens technológiákkal foglalkozó szakmai versenyen ilyen komoly az érdeklődés mind a hallgatók, mind pedig az ipar oldaláról.

http://amorg.aut.bme.hu/education/subjects/android

http://amorg.aut.bme.hu/education/subjects/mobintro