Budapest University of Technology and Economics, Faculty of Electrical Engineering and Informatics

    Belépés
    címtáras azonosítással

    vissza a tantárgylistához   nyomtatható verzió    

    Számítógép-laboratórium IV.

    A tantárgy angol neve: Computers Laboratory IV.

    Adatlap utolsó módosítása: 2006. július 1.

    Tantárgy lejárati dátuma: 2015. január 31.

    Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
    Villamosmérnöki és Informatikai Kar

    Műszaki Informatika Szak

    Tantárgykód Szemeszter Követelmények Kredit Tantárgyfélév
    VIFO2236 4 2/0/0/f 3 1/1
    3. A tantárgyfelelős személy és tanszék Dr. László Zoltán Ferenc,
    4. A tantárgy előadója

    Név:

    Beosztás:

    Tanszék, Int.:

    dr. László Zoltán

    adjunktus

    Irányítástechn. és Informatika

    5. A tantárgy az alábbi témakörök ismeretére épít

    - programozás technológiája, programozás Java nyelven

    6. Előtanulmányi rend
    Kötelező:
    TárgyEredmény( "BMEVIFO2228" , "jegy" , _ ) >= 2 VAGY TárgyEredmény( "BMEVIFOF518" , "jegy" , _ ) >= 2 VAGY TárgyEredmény( "BMEVIAUA218" , "jegy" , _ ) >= 2

    A fenti forma a Neptun sajátja, ezen technikai okokból nem változtattunk.

    A kötelező előtanulmányi rend az adott szak honlapján és képzési programjában található.

    Ajánlott:

    A tárgyat azok vehetik fel, akik a Programozás technológiája (vifo2228) tárgyból kreditet szereztek.

    7. A tantárgy célkitűzése

    Ez a labor a 3. féléves Programozás technológiája és Számítógép labor 3 tárgyakhoz kapcsolódó project labor szerepét tölti be. A hallgatók 3-4 fős csoportokban projektet valósítanak meg. A teamek saját belső felépítésüket és vezetőjüket maguk választják meg. Minden team kommentározott naplót vezet, amiben dokumentálja, hogy ki, mikor, milyen tevékenységet, kikkel együttműködve, mennyi ideig végzett. A napló értékelés tárgya.

    A feladat megoldása UML alkalmazásával a Rational Unified Process (RUP) módszertan szerint történik.

    A projekt során a csoportok alábbi szoftver termékeket készitik el:

    - Követelményspecifikáció, projekt terv, use case, use-case diagram, szójegyzék

    - UML analízis és tervdokumentáció

    - Teszt terv

    - Felhasználói kézikönyv és help

    - Dokumentált, belőtt, tesztelt programok

    8. A tantárgy részletes tematikája

    1. Team-ek szervezése, a feladat kiadása.

    2. A követelmények specifikálása, projekt terv, use case-ek, use case diagramok, szójegyzék készítése.

    3. RUP analízis modell készítése. Class diagramok. Részletes use case-ek.

    4. RUP analízis modell kidolgozása. Szekvencia diagramok. Szkeleton modell specifikálása, implementálása.

    5. Szkeleton modell bemutatása.

    6. RUP analízis, valóságos use case-ek. Felhasználói kézikönyv készítése.

    7. Prototípus input és outputok specifikálása. Architektura definiálása.

    8. Prototípus osztály és interakciós diagramok. Tesztelési terv készítése.

    9. Prototípus implementálása. Tesztprogramok specifikálása.

    10. Prototípus bemutatása. A tesztprogramok implementálása.

    11. Grafikus kezelői felület specifikálása. Prototípus tesztelése.

    12. Grafikus felület tervezése, implementálása. A tesztek kiértékelése.

    13. Grafikus kezelői felület implementálása.

    14. Kész rendszer bemutatása, eredmények értékelése.

    9. A tantárgy oktatásának módja (előadás, gyakorlat, laboratórium)

    konzultáció

    10. Követelmények

    a. A szorgalmi időszakban:

    A célkitűzésben szereplő dokumentációkat a tárgy web-oldalán (http://kfarkas.iit.bme.hu/~szglab4/) található projekt definíció szerinti ütemezésben, folyamatosan, határidő szerint kell elkészíteni. Elégtelen gyakorlati jegy esetén javításra nincs lehetőség.

    b. A vizsgaidőszakban:

    A követelmények vizsgaidőszakban nem teljesíthetők.

    11. Pótlási lehetőségek

    Tanulmányi időszakban:

    A határidőtől való kisebb eltérés (pár napos késés) az esedékessé váló dokumentáció késedelmes beadásával pótolható. Késedelmi díjat nem kell fizetni, viszont a késedelem minden napja után az adott dokumentációért maximálisan kapható pontok száma 10%-kal csökken.

    Vizsgaidőszakban:

    Mivel a tárgy a teljes félévre kiterjedő összefüggő, folyamatos munkával elkészítendő tervezési feladat megoldását írja elő, a tárgybeli követelmények a vizsgaidőszakban semmilyen módon sem teljesíthetők, a félévközi munkával szerzett érdemjegy nem javítható.

    12. Konzultációs lehetőségek

    A laboratóriumi foglalkozások alkalmával.

    13. Jegyzet, tankönyv, felhasználható irodalom

    László, Z. : Programozás technológiája, Műegyetemi Kiadó, Bp., 1994.

    Kondorosi, László, Szirmay-Kalos: Objektum orientált szoftver fejlesztés, ComputerBooks, Bp., 1997

    Booch, G., Rumbaugh, J., Jacobson, I.: The Unified Modeling Language User Guide, Addison-Wesley, 1999.

    Larman C. : Applying UML and Patterns, Prentice-Hall, 1998.

    A tanszék web-lapjáról letölthető segédletek.

    14. A tantárgy elvégzéséhez átlagosan szükséges tanulmányi munka

    :

    Tervezési feladat megoldása

    90

    Összesen

    90

    15. A tantárgy tematikáját kidolgozta

    Név:

    Beosztás:

    Tanszék, Int.:

    dr. László Zoltán

    adjunktus

    Irányítástechn. és Informatika