Budapest University of Technology and Economics, Faculty of Electrical Engineering and Informatics

    Belépés
    címtáras azonosítással

    vissza a tantárgylistához   nyomtatható verzió    

    Internet laboratórium

    A tantárgy angol neve: Internet Laboratory

    Adatlap utolsó módosítása: 2016. június 10.

    Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
    Villamosmérnöki és Informatikai Kar
    Gépészmérnöki-kar

     

    Mechatronika szak, BSc képzés

     

    Integrated Engineering szakirány

     

     

    Tantárgykód Szemeszter Követelmények Kredit Tantárgyfélév
    VIAUA048   0/0/2/f 3  
    3. A tantárgyfelelős személy és tanszék Dr. Hamar János Krisztián,
    4. A tantárgy előadója
    Név:

     

    Beosztás:

     

    Tanszék, Int.:

     

    Dr. Hamar János

     

    Egyetemi docens

     

    Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

     

    Dr. Sütő Zoltán

     

    Egyetemi docensAutomatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

     

    5. A tantárgy az alábbi témakörök ismeretére épít

    Általános felhasználói számítástechnikai/ Internetes ismeretek. A strukturált programozási technikák ismerete nem szükséges, de mindenképpen előnyös a tárgy anyagának hatékony elsajátításához

    6. Előtanulmányi rend
    Kötelező:
    TárgyEredmény("BMEVIAUA007","jegy",_) >=2

    A fenti forma a Neptun sajátja, ezen technikai okokból nem változtattunk.

    A kötelező előtanulmányi rend az adott szak honlapján és képzési programjában található.

    7. A tantárgy célkitűzése

    A tantárgy célja, hogy a hallgatók átfogó ismereteket szerezzenek a modern szoftvertechnológiák ill. azok alkalmazásának elméletéről és gyakorlatáról. Elsődleges cél képet adni a korszerű szoftver alapú rendszerekről, az ezeket felépítő komponensekről és az ipari automatizálási alkalmazásokról. Szintén lényeges a félév során elvégzett projekt feladat révén gyakorlathoz juttatni a hallgatókat. Olyan tudással felruházni őket, mely későbbiekben lehetővé teszi a kérdéses területen való elmélyedést, irányt mutatni az ismeretek bővítésére és hatékony alkalmazására.

    8. A tantárgy részletes tematikája

    1.        Bevezetés. A Java programozási nyelv. Adattípusok, feltételes utasítások, logikai operátorok. A szoftver tervezés feladata. Szoftver élet ciklus modellek. Alkalmazások.

    2.           Ciklusok. Numerikus hibák minimalizálása. Metódusok. Absztrakció. Szoftver kód modularizálása.

    3-4.   Az objektum orientált programozási (OOP) paradigma. Osztályok, objektumok, információrejtés, üzenetküldés, öröklés, polimorfizmus. OOP tervezés.

    5-6        A szoftver tervezés grafikus eszközei. UML (Unified Modeling Language) diagramok.

    7-8.       Esemény vezérelt tervezés. Grafikus felhasználói felületek. Multimédia.

    9-14.     Team alapú szoftver fejlesztési projekt kivitelezése.

    9. A tantárgy oktatásának módja (előadás, gyakorlat, laboratórium)

    Laboratóriumi gyakorlatok, féléves projekt feladat konzultáció.

    10. Követelmények

    a).      A szorgalmi időszakban:

    A félévközi jegy megállapításánál a féléves projekt 50%-os súllyal szerepel. Az elméleti anyag számonkérésére a félév végén írásban vagy szóban kerül sor. Ennek eredménye szintén 50%-os súllyal szerepel.

    Érdemjegyek:

    0-39% - Elégtelen

    40-54% - Elégséges

    55-69% -Közepes

    70-84% - Jó

    85% -  Jeles

    11. Pótlási lehetőségek

    A Tanulmányi és Vizsgaszabályzatban megszabott pótlásokra van lehetőség. Az elméleti tananyag zárthelyi ill. szóbeli beszámoló formájában történő pótlása a pótlási időszakban előre megadott időpontban lehetséges. A féléves projekt (házi feladat) pótlására a pótlási hét végéig van lehetőség.

    12. Konzultációs lehetőségek A szorgalmi időszakban a tárgy oktatójával történt előzetes egyeztetés szerint.

     

    13. Jegyzet, tankönyv, felhasználható irodalom
    • Introduction to Java Programming, Comprehensive Version 9th Edition by Y. Daniel Liang, ISBN-13: 978-0132936521, ISBN-10: 0132936526 (Chapter 1-18)
    • Timothy Lethbridge: Object-oriented Software Engineering: Practical Software Development Using Uml And Java, Mcgraw-Hill College; 2nd edition, 2004, ISBN-10: 0077109082, ISBN-13: 978-0077109080
    • Bruce Eckel: Thinking in Java (4th Edition), Prentice Hall PTR; 4th edition, 2006, ISBN-10: 0131872486, ISBN-13: 978-0131872486

    • Marty Hall: Core Servlets und Java Server Pages, Markt+Technik Verlag 2005, ISBN-10: 3827269547, ISBN-13: 978-3827269546

    • The Java Tutorial - A practical guide for programmers and the J2EE Tutorial on-line documents at http://java.sun.com/learning/tutorial/index.html·

    14. A tantárgy elvégzéséhez átlagosan szükséges tanulmányi munka
    Kontakt óra28
    Félévközi készülés órákra30
    Felkészülés zárthelyire 
    Házi feladat elkészítése32
    Kijelölt írásos tananyag elsajátítása 
    Vizsgafelkészülés 
    Összesen 90
    15. A tantárgy tematikáját kidolgozta
    Név:

     

    Beosztás:

     

    Tanszék, Int.:

     

    Dr. Hamar János

     

    Egyetemi docens

     

    Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

     

    Dr. Sütő Zoltán

     

    Egyetemi docensAutomatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék